Отримайте податкову знижку за витратами 2025 року

Отримайте податкову знижку за витратами 2025 року

Головне управління ДПС у Харківській області інформує, що громадяни, які протягом 2025 року здійснювали витрати на навчання, страхування, іпотеку, благодійність або інші витрати визначені Податковим кодексом України, можуть скористатися правом на податкову знижку та повернути частину раніше сплаченого податку на доходи фізичних осіб.

Скористатися правом на податкову знижку мають фізичні особи – резиденти України, які отримували дохід у вигляді заробітної плати та сплачували з нього податок на доходи фізичних осіб.

Перелік витрат, які можуть бути включені до податкової знижки, визначено статтею 166 Податкового кодексу України. 

Звертаємо увагу, що для отримання податкової знижки фізична особа має відповідати певним вимог, визначеним Податковим кодексом України, а саме:

– особа має бути резидентом України та мати реєстраційний номер облікової картки платника податків або відповідну відмітку в паспорті;

– витрати мають бути фактично понесені та документально підтверджені; 

– роботодавець має утримати і перерахувати ПДФО до бюджету;

– сума податкової знижки не може перевищувати суму річного доходу у вигляді заробітної плати.

Подати податкову декларацію про майновий стан і доходи для отримання податкової знижки за 2025 рік необхідно до 31 грудня 2026 року з підтвердними документами витрат, зокрема:

– копії платіжних документів, що підтверджують понесені витрати; 

– копії договорів, пов’язаних із витратами; 

– довідка про доходи із зазначенням суми нарахованої заробітної плати та утриманого ПДФО; 

– документи, що підтверджують ступінь споріднення (за потреби); 

– реквізити банківського рахунку у форматі IBAN для повернення коштів. 

Оригінали підтвердних документів потрібно зберігати протягом усього строку позовної давності ( 3 роки ).

Для окремих видів витрат можуть застосовуватися спеціальні обмеження, встановлені законодавством.

Варто пам’ятати, що право на податкову знижку діє лише протягом одного року. Якщо платник не скорився ним до кінця року, що настає за звітним, таке право не переноситься на наступні податкові роки.