Інформація про підсумки роботи зі зверненнями громадян, які надійшли до Балаклійської міської військової адміністрації та Балаклійської міської  ради за І півріччя 2025 року

Для забезпечення реалізації громадянами України наданого їм Конституцією України права на звернення, а також згідно Указу Президента України від 07.02.2008 №109/2008 «Про першочергові заходи щодо забезпечення реалізації та гарантування конституційного права на звернення до органів державної влади та органів місцевого самоврядування» Балаклійською міською військовою адміністрацією та Балаклійською міською радою в першому півріччі 2025 році велася активна робота по дотриманню такого права.

          Відповідно до ст. 40 Конституції України усі мають право направляти індивідуальні чи колективні звернення або особисто звертатися до органів державної влади, органів місцевого самоврядування та посадових і службових осіб цих органів.  Звернення громадян мають важливе значення у забезпеченні постійного зв’язку між органами влади та мешканцями, особливо у складних умовах воєнного часу. Це допомагає контактувати з мешканцями, вивчати їх потреби, дозволяє своєчасно вирішувати їх актуальні проблеми та громади в цілому.

          Протягом першого півріччя 2025 року до Балаклійської міської військової адміністрації та Балаклійської міської ради надійшло 1622 звернень від громадян, що на 466 звернень  менше ніж за аналогічний період минулого року.

          В цілому ці питання з року  в рік мають однотипний  характер і стосуються аграрної політики, соціального захисту, діяльності органів місцевого самоврядування, комунального господарства, земельних відносин, житлової політики, сімейної і гендерної політики, захисту прав дітей, оформлення різного виду допомог,  транспорту і зв’язку, приватизації житла, охорони здоров’я,  реалізації прав і свобод, податкової політики, діяльності підприємств та установ  та інших питань. Частина питань містять місцеві проблеми, зокрема,  проведення заходів з благоустрою та ремонту доріг, перейменування вулиць,  отримання матеріальної допомоги на поховання, щодо зміни руху автобуса,  забезпечення житлом внутрішньо переміщених осіб,  заміни ламп вуличного освітлення.

          За видами звернень та скарг, визначених Законом України «Про звернення громадян» :

  • 1462 письмових звернення надійшло безпосередньо до міської ради (письмові звернення);
  • 20 звернень за допомогою мережі Інтернет («електронне» звернення);
  • 55 звернень через «Урядову гарячу лінію».
  • 8 звернень, які надійшли «Укрпоштою»;
  • 14 звернень, надісланих до міської ради вищими державними органами влади;
  • 63 звернень через уповноважену особу.

          Звернення громадян, що надійшли до Балаклійської міської військової адміністрації та Балаклійської міської ради за 1 півріччя 2025 р., нараховують 1649  питань різної тематики.  Якщо розглядати по категоріям,  то –  1254 звернень розглянуто  позитивно,  на 11 звернень громадяни отримали відмову, по 107 зверненням заявникам надано роз’яснення, 250 звернень знаходяться в стадії розгляду.

          Проведений аналіз показує високий рівень звернень пільгових та малозабезпечених категорій громадян. Серед питань, з якими звертаються мешканці, найбільша частка належить питанням соціального захисту. Тому,без сумніву на першому місці були питання, які  відносяться до сфери соціальної політики. За 1 півріччя 2025 р. їх налічується – 808. Це призначення і виплати соціальних допомог (514), надання  матеріальної допомоги на лікування (147) та надання гуманітарної допомоги (24), виплат на поховання (24). Серед актуальних також були питання щодо придбання деревини паливної (99).

          Високий рівень надходжень, як і в минулий рік, мають питання податкової пільги. Ще багато земельних угідь забруднені вибухонебезпечними предметами, громадяни не мають змоги повноцінно використовувати такі ділянки для ведення сільського господарства, тому звертаються до міської ради з проханням надати податкову пільгу по  місцевим податках та зборах (плата за землю). За перше півріччя 2025 року таких звернень надійшло 293.  Також до міської ради надійшло 51 заява щодо розмінування територій земельних ділянок.

          Значну частину займають питання  агропромислової політики і земельних відносин (215). Громадяни порушували питання виготовлення та затвердження технічної документації на земельні ділянки, корегування та присвоєння адрес,  вирішення земельних спорів.

          За півроку 2025 р. до Балаклійської міської військової адміністрації та Балаклійської міської ради надійшло 18 заяв щодо транспортного забезпечення та пасажирських перевезень. Зокрема, це питання роботи пасажирського транспорту та зміни графіка руху автобусів, введення в  дію додаткових рейсів, перевезення пільгових категорій громадян  та інше. Всі заяви відпрацьовані оперативно та по суті порушених питань.

          Продовжується тенденція щодо зменшення питань, які  пов’язані з відновленням житла, яке було пошкоджено внаслідок воєнних дій (36), але збільшився потік звернень з питань взяття на квартирний облік для отримання житла (24).

          Серед питань, з якими звертаються мешканці, велика частка належить питанням житлового-комунального господарства. Якщо проаналізувати їх тематику, то можна говорити, що громадяни порушують питання якості доріг та необхідності їх ремонту, благоустрою території,  роботи вуличного освітлення,  обстеження та обрізки аварійних дерев та інше. Але їх число значно зменшилось в порівнянні з аналогічним періодом минулого року. (94)

          За звітний період 2025 року до міської ради також надходили питання щодо надання довідок про роботу підприємств та отриманої заробітної плати, надання копій рішень, щодо захисту прав дитини, також були поодинокі звернення щодо забезпечення дотримання законності та правопорядку, реалізації прав і свобод громадян та інш. (110).

Враховуючи ситуацію в країні,  в тричі збільшилось кількість заяв від учасників бойових дій та членів їх сімей, ветеранів війни та інших пільгових категорій громадян. Також маємо велику кількість звернень від пенсіонерів та від внутрішньо переміщених осіб.

Одним із основних напрямків роботи зі зверненнями громадян є організація «прямого діалогу» між владою та громадою шляхом проведення прийомів громадян керівництвом Балаклійської міської військової адміністрації та Балаклійської міської ради.

Протягом звітного періоду на території  старостинських округів Балаклійської міської ради проведено 3 виїзних прийоми начальником Балаклійської міської військової адміністрації (Петрівський, Волохово-Ярський, Міловський старостинські округи) та 11 виїзних прийомів заступниками начальника Балаклійської міської військової адміністрації, секретарем Балаклійської міської ради, заступниками Балаклійського міського голови (Асіївський, Борщівський, Бригадирівський, Вербівський, Волохово-Ярський, Лозовеньківський, Новогусарівський, Петрівський, Протопопівський, Яковенківський старостинські округи). Під час виїзних прийомів звернулися 76 мешканців громади. Тематика звернень стосувалася відновлення пошкодженого житла, земельних відносин, надання матеріальної допомоги на лікування, ремонту дорожнього покриття, освітлення вулиць, продовження робіт з розмінування територій, централізованого вивезення сміття, медичних послуг тощо.

За результатами виїзних прийомів надавалися доручення начальника Балаклійської міської військової адміністрації. Про результати розгляду заявники повідомлялися у зручний для них спосіб у терміни, визначені чинним законодавством.

          Для покращення роботи зі зверненнями громадян та з метою запобігання надходження повторних звернень від громадян міською радою у межах компетенції надаються обґрунтовані відповіді, які готують спеціалісти відповідних відділів, а в разі потреби, для повноцінної відповіді, то і декілька відділів.

          В соціальних мережах систематично розміщуються звіти начальника Балаклійської міської військової адміністрації про проведені в громаді роботи з різних напрямків життєзабезпечення громади, таких як:

  • забезпечення безперебійної роботи підприємств критичної інфраструктури та комунальних підприємств;
  • роботи благодійних фондів та організацій на території громади, а також надання гуманітарної допомоги мешканцям громади та внутрішньо переміщеним особам;
  • допомоги Збройним силам України;
  • здійснення ремонтно-відновлювальних робіт.

Робота зі зверненнями громадян перебуває на постійному особливому контролі керівництва Балаклійської міської військової адміністрації та Балаклійської міської ради, а також вживаються заходи, спрямовані на вдосконалення такої роботи.