Україна знову стикається з тривожною тенденцією: рівень споживання тютюнових та нікотинових виробів стрімко зростає серед молоді. За даними дослідження, проведеного Київським міжнародним інститутом соціології в рамках регулярного Омнібусу у лютому-березні, вже 45% молодих людей віком 18–29 років вживають тютюнові або нікотинові вироби. Для порівняння, у 2024 році таких було 33%.
Науковцями були доведені загрози від вживання традиційних сигарет і попит на них почав знижуватися. У відповідь тютюнові компанії створили електронні сигарети та тютюнові вироби для нагрівання, а однією з останніх новинок стали нікотинові снюси (подушечки). Для дистанціювання з уже негативним ставленням до куріння, маркетологи почали активно підмінювати поняття: замість “тютюну” — “інновації” та “тютюновмісні продукти”, замість “токсичних продуктів” — “бездимні вироби”, замість “куріння” — “нагрівання”, замість “сигарет” — “стіки”, а замість “залежності” — “відповідальний вибір”.
Існують переконливі докази того, що тютюнові компанії цілеспрямовано просувають тютюнові вироби для електричного нагрівання саме серед молодіжної аудиторії. І це не випадковість, адже курці рідко доживають до старості — внаслідок раку, інсультів, хвороб серця та інших захворювань, спричинених вживанням тютюну. Тютюнові компанії добре це знають і, щоб компенсувати втрати, їм потрібне “поповнення”, яке замінить тих, хто передчасно помер. І чим раніше молода людина потрапляє в залежність, тим довше і більше вона буде платити — здоров’ям і грошима.
Для цього тютюнові компанії використовують цілеспрямовані та агресивні маркетингові стратегії, що приховують пастки залежності та хвороб за привабливими масками інновацій, смаку, стилю й оманливими обіцянками меншої шкоди.
Яскраві вироби-темні наміри
Україна знову стикається з тривожною тенденцією: рівень споживання тютюнових та нікотинових виробів стрімко зростає серед молоді. За даними дослідження, проведеного Київським міжнародним інститутом соціології в рамках регулярного Омнібусу у лютому-березні, вже 45% молодих людей віком 18–29 років вживають тютюнові або нікотинові вироби. Для порівняння, у 2024 році таких було 33%.
Науковцями були доведені загрози від вживання традиційних сигарет і попит на них почав знижуватися. У відповідь тютюнові компанії створили електронні сигарети та тютюнові вироби для нагрівання, а однією з останніх новинок стали нікотинові снюси (подушечки). Для дистанціювання з уже негативним ставленням до куріння, маркетологи почали активно підмінювати поняття: замість “тютюну” — “інновації” та “тютюновмісні продукти”, замість “токсичних продуктів” — “бездимні вироби”, замість “куріння” — “нагрівання”, замість “сигарет” — “стіки”, а замість “залежності” — “відповідальний вибір”.
Існують переконливі докази того, що тютюнові компанії цілеспрямовано просувають тютюнові вироби для електричного нагрівання саме серед молодіжної аудиторії. І це не випадковість, адже курці рідко доживають до старості — внаслідок раку, інсультів, хвороб серця та інших захворювань, спричинених вживанням тютюну. Тютюнові компанії добре це знають і, щоб компенсувати втрати, їм потрібне “поповнення”, яке замінить тих, хто передчасно помер. І чим раніше молода людина потрапляє в залежність, тим довше і більше вона буде платити — здоров’ям і грошима.
Для цього тютюнові компанії використовують цілеспрямовані та агресивні маркетингові стратегії, що приховують пастки залежності та хвороб за привабливими масками інновацій, смаку, стилю й оманливими обіцянками меншої шкоди.
Остерігайтеся пасток тютюнової індустрії!
Пам’ятайте: безпечного куріння не існує!